FAQ

CRIM la Liceu - Puterea implicarii

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Miscarea Civica Militia Spirituala
Nr. contract: RO2013_C1.1_09
Runda de finanțare: 1
Finantare: 68.740,00 EUR
Buget: 76.670,5 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Proiectul a fost contruit pe nevoia tinerilor de liceu (in special a celor din cartiere periferice) de a se conecta si de a participa la activitati extracuriculare, in special centrate pe organizare comunitara si combaterea discriminarii. Nevoia a survenit din lipsa unor astfel de proiecte si initiative, generata, la randul ei, de motivarea dificila a tinerilor si de starea de dezamagire a acestora fata de situatia in care se afla. Echipa de proiect a reusit sa creeze o retea online de aproximativ 130 de tineri si un grup activ de 15-20 de tineri din sase licee din Bucuresti (plus membri recenti din doua scoli generale), care au realizat proiecte in patru din liceele lor si lucreaza mai departe la noi initiative. Grupul a angrenat colegi, profesori, directori, precum si alti actori importanti (parinti si prieteni), in demersurile lor de schimbare si i-au folosit ca o retea de sprijin. Acest fapt a fost cel mai dificil de atins in Colegiul tehnic Petru Maior, liceul cu cele mai scazute rezultate scolare, deoarece administratia scolara si directiunea nu au reusit sa ii considere pe elevi ca parteneri in procesul educational, s-au indoit de eforturile si intentiile lor, i-au descurajat in mod constant uneori manifestand chiar comportament de bullying. Din cauza relatiilor de putere si posibilelor presiuni asupra elevilor in acest liceu, s-a preferat continuare procesului de abilitare a elevilor in activitatile asociatiei si acceptarea unei schimbari in proiectul acestora.*Pentru a creste gradul de incredere si stima de sine a elevilor, pentru a transfera aptitudini si a schimba atitudini, o serie de activitati au fost organizate in cadrul proiectului: intalniri saptamanale, ateliere si cursuri de formare, intalniri in cadrul diverselor alte evenimente (piese de teatru social, participari la targuri de ONG-uri, vanatori de comori prin oras, etc.), organizarea a doua tabere si utilizarea de metode artistice precum stenciluri si spectacole stradale, pentru a transmite mesaje sociale si a crea un impact in vederea sustinerii implicarii civice si combaterii discriminarii.*Promotorul a incurajat elevii sa realizeze patru interventii in comunitate cu sprijin din partea intregii comunitati scolare. Acestia au creat si au sustinut un performance, au creat aspectele vizuale si au structurat informatia pentru un flyer care promoveaza implicarea civica si au realizat un infografic cu etapele unei schimbari in comunitate. *In cadrul proiectului tinerii au sustinut ateliere pentru alte grupuri vulnerabile de copii (Centrul Comunitar Obor, Clubul de Educatie Alternativa