Retea de centre de educatie nonformala pentru viata in mediul rural din Dambovita
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Targoviste spre Europa
In parteneriat cu: Biblioteca Judeteana Ion Heliade Radulescu Dambovita; Asociatia Tineri pentru Europa de Maine; Inspectoratul Scolar Judetean Dambovita
Nr. contract: RO2013_C4_16
Runda de finanțare: 1
Finantare: 75.000,00 EUR
Buget: 84.300,00 EUR
Judet: Dambovita
Oras: Targoviste
Descrierea proiectului
Numarul cazurilor de copii lasati acasa de catre parintii care lucreaza in strainatate este in crestere in zona rurala din judetul Dambovita. Acesti copii sunt foarte vulnerabili la excluziune sociala, din cauza abilitatilor sociale subdezvoltate, a accesului limitat sau chiar a lipsei serviciilor de sprijin din zona rurala, a abandonului scolar timpuriu, lipsei modelelor pozitive si sprijinului parental, etc.
La inceputul proiectului, din 82 de localitati din judetul Dambovita, doar 8 beneficiau de servicii de asistenta psiho-pedagogica furnizate de autoritatile locale. In cadrul proiectului, au fost semnate acorduri de parteneriat cu 72 de consilii locale si a fost creata o retea de 13 ONGuri si 77 de de biblioteci publice din Dambovita care au functionat sub forma de centre de educatie nonformala in zonele rurale. Au fost organizate sesiuni de instruire pentru 91 de bibliotecari si reprezentanti ai ONGurilor (voluntari) in domeniul tehnicilor de training, metodelor de educatie nonformala si a lucrului in echipa. Acestia si-au dezvoltat noi abilitati in cadrul a 17 vizite de schimb de experienta si au devenit persoane resursa pentru comunitatile in cadrul carora activeaza.
Caietele de lucru ”Educatie pentru drepturile omului” si ”Dezvoltarea abilitatilor de viata independenta” au fost dezvoltate pentru activitatile cu copiii. Pe baza acestor caiete de lucru si a unei evaluari de nevoi, specialistii formati au furnizat sesiuni de dezvoltare a ablitatilor de viata pentru peste 1890 de copii in situatie de risc, cu varste intre 10-15 ani (cu parinti care lucreaza in strainatate, sau care provin in familii monoparentale, sau locuiesc in comunitati izolate, etc.). Aceste sesiuni au contribuit la dezvoltarea abilitatilor si atitudinilor de respect a drepturilor fundamentale ale omului, promovand cetatenia activa, democratia, justitia sociala si diversitatea culturala.
20 de copii au fost actori in cadrul unei piese de teatru forum si au participat intr-un tur national pentru promovarea proiectului si pledand pentru drepturile lor.
430 de copii au fost evaluati conform Sistemului de Evaluare Cognitrom si au beneficiat de consiliere individuala, vocationala si educationala.
Toate activitatile si rezultatele proiectului au fost diseminate pe grupul de Facebook a proiectului, care a adunat peste 760 de membri (reprezentanti ai ONGurilor, bibliotecari, jurnalisti, etc.), asigurandu-se astfel promovarea proiectului si furnizand informatii relevante celor interesati sa replice interventiile.