Start in viata pentru tinerii cu autism
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: AUTISM Romania - Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism
Nr. contract: RO2013_C4_33
Runda de finanțare: 1
Finantare: 97.594,80 EUR
Buget: 108.435,86 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
In Romania, serviciile pentru tinerii cu autism nu acopera nevoile si caracteristicile specifice acestui grup tinta. In lipsa unor servicii comunitare adaptate nevoilor specifice ale acestora, dupa absolvire, tinerii se confrunta cu izolarea, degradarea psihologica si fizica in timp ce familiile lor trebuie sa faca fata noilor provocari pe termen lung in ceea ce priveste calitatea vietii copiilor lor. In cadrul proiectului s-au pus bazele centrului multifunctional pentru servicii si resurse in autism. 20 de tineri si mai mult de 70 de parinti si profesori au beneficiat de servicii si activitati specifice. Serviciile si activitatile de care au beneficiat tinerii cu autism au contribuit la bunastarea si integrarea lor sociala. Tinerii cu autism slab functional au beneficiat de terapie ocupationala - activitati de dezvoltare a abilitatilor de viata, manualitate, activitati de socializare. Tinerii cu autism inalt functional si Sindrom Asperger au beneficiat de un serviciu de sprijin pentru angajare in munca: consiliere vocationala, medierea muncii; 7 tineri au fost inclusi intr-un program de practica de 1-2 luni la anjagatori publici si privati, 9 tineri au participat la Job Club - un serviciu inovator creat prin proiect. Pentru sprijinirea tinerilor si facilitarea angajarii pe piata muncii s-a creat portalul Autism Conexiuni - http://conexiuni.autismromania.ro/. Aceste resurse vizeaza sensibilizarea tinerilor cu privire la particularitatile persoanelor cu autism, care pot fi efectiv angajate in cazul in care acestea sunt intelese si sustinute de catre angajatori si exista adaptari minime disponibile la locul de munca. A fost dezvoltat un model al unui plan de tranzitie de la scoala la viata comunitatii pentru elevii cu autism care au implinit 14 ani. Planul se bazeaza pe coordonarea institutiilor, resurselor, serviciilor si actiunilor tuturor celor implicati in viata elevului/ tanarului, cu scopul de a facilita incluziunea post-absolvire in comunitate. S-au propus si o serie de recomandari care au fost trimise catre Ministerele Educatiei, Muncii si Sanatatii, in vederea imbunatatirii legislatiei specifice. De asemenea, a fost elaborat si un ghid privind tranzitia elevilor si tinerilor care sufera de autism de la scoala la viata in comunitate.