FAQ

Capacitate si Implicare pentru ariile naturale protejate din Romania

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Federatia Coalitia Natura2000 Romania
Nr. contract: RO2013_C5.1_21
Runda de finanțare: 1
Finantare: 135.170,00 EUR
Buget: 170.550,00 EUR
Judet: Brasov
Oras: Brasov
Descrierea proiectului
Proiectul „Capacitate si implicare pentru ariile naturale protejate din Romania” a fost foarte important pentru stabilirea Coalitiei Natura2000 Romania ca unul dintre cei mai puternici stakeholderi in procesul decizional pentru reteaua Natura2000 din Romania in special, si conservarea biodiversitatii in general. Proiectul a facilitat tranzitia din statusul informal de coalitie la cel de federatie, crescand capacitatea ONG-ului nostru prin management strategic si networking. Prin instrumente de advocacy si politici publice cum ar fi coordonarea de campanii, , declaratii oficiale, propuneri de legi, actiuni in instanta, activitati de watchdog si documentare- am reusit sa intarim si sa dezvoltam cadrul legislativ pentru Directivele Europene Habitate si Pasari in Romania si pentru mentinerea statusului favorabil de conservare in ariile protejate. Conectand mai mult de 17 organizatii si coordonand mai mult de 40 de voluntary, acest proiect sublinieaza multe reusite: elaborarea legii si a deciziei guvernamentale pentru Agentia Nationala Pentru Arii Naturale Protejate; ultima evaluare sociologica a siturilor Natura2000, interventia la 3 legi din cadrul legislativ privind conservarea biodiversitatii; reprezentare internationala ca focal point intr-un proces Fitness Check, care a adunat jumatate de milion de cetateni impotriva slabirii directivelor europene; primul proces in instanta castigat de un ONG in ceea ce privesc proiectele de constructie ilegala a microhidrocentralelor, cel putin doua arii protejate salvate de la distrugere prin procese in instanta; cel putin 20 de cazuri de ilegalitati documentate. Unul din rezultatele importante ale proiectului este campania ”Opriti barbaria, Salvati Ciocarilia” derulata in anul 2015, care a promovat salvarea a 11 specii de pasari de la extinctie prin vanatoare. Campania a fost premiata cu Leul de Aur la Festivalul de publicitate de la Cannes si a obtinut mai multe premii aur si argint la Gala PR 2015. Un plan de advocacy si o strategie de comunicare sunt asumate de membri federatiei.