Consolidarea Conventiei Organizatiilor de Media (COM)
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Centrul pentru Jurnalism Independent
In parteneriat cu: Fundatia Centrul de Asistenta pentru Organizatii Neguvernamentale - CENTRAS
Nr. contract: RO2013_C5.1_32
Runda de finanțare: 1
Finantare: 74.315,00 EUR
Buget: 97.540,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Aflate in centrul crizei, mass-media au fost nevoite sa supravietuiasca economic intr-un mediu politic alterat. Multe s-au indepartat de principiile democratiei, eticii si deontologiei, dar si de natura lor de agenti ai interesului public, actionand mai degraba ca un instrument al politicului si mai putin ca unul al societatii civile. Organizatiile de media dedicate apararii principiilor jurnalismului profesionist s-au vazut in pozitia de a infrunta o situatie noua cu mijloace depasite si de a apara interesul moral si legal al breslei si al publicului in conditiile in care interesul economic al membrilor si beneficiarilor dicta diferit. Activitatile Conventiei Organizatiilor Media (COM) nu au mai avut finantare, membrii nu s-au mai putut intruni, aceasta afectand capacitatea de reactie a COM, coerenta pozitiilor sale publice si coeziunea membrilor. Dupa 5 ani, in care COM nu a avut aproape deloc reactii publice referitoare la probleme din piata de media si nici nu au fost organizate intalniri ale COM, in cadrul acestui proiect, au fost elaborate 20 de puncte de vedere privind diferite teme legate de libertatea de exprimare. De asemenea, au avut loc 3 intalniri ale conventiei, au fost adoptate directiile strategice si au fost primiti membri noi. Activitatile de advocacy au avut impact la nivel legislativ. Ca parte a acestui proiect, au fost elaborate doua analize – o situatie a mass media romanesti in 2014 – 2015 si o revizuire a cazuisticii libertatii de exprimare in jurisprudenta romaneasca, instrumente utile pentru jurnalisti. Principalul beneficiu al proiectului a fost revitalizarea COM si oferirea de instrumente pentru ca aceasta organizatie umbrela sa poata avea o voce puternica si credibila in randul profesionistilor din mass media.