FAQ

Punti pentru resurse - resurse pentru comunitati. Implicarea cetatenilor in sustinerea organizatiilor non-profit

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia pentru Relatii Comunitare
Nr. contract: RO2013_C5.2_28
Runda de finanțare: 1
Finantare: 74.945,00 EUR
Buget: 87.325,00 EUR
Judet: Cluj
Oras: Cluj-Napoca
Descrierea proiectului
Proiectul a vizat crearea unui context pozitiv, astfel incat oamenii sa poata dona, sa se implice si sa aiba o experienta buna in timp ce face acest lucru. In acelasi timp a ajutat mediul asociativ non guvernamental sa se conecteze cu comunitatile pe care le deservesc si sa-si imbunatateasca viabilitatea financiara prin dezvoltarea unei baze de donatori individuali. Rezultatele principale ale programului sunt: (1) doua mecanisme noi, usor de utilizat si transparente care au fost implementate in cadrul proiectului: donatii recurente (care le permit donatorilor sa doneze lunar 2 euro prin trimiterea unui SMS) si SMS-uri cu valoare de 4 euro. SMS-ul recurent rezolva situatia anonimatului donatorilor din campaniile SMS, astfel incat ONG-urile pot contacta donatorii si sa intieze relatii durabile cu ei. (2) aproape 100 de campanii de strangere de fonduri prin SMS implementate de ONG-uri. (3) peste 1,000,000 de donatii facute prin campanii SMS si donatii prin debit direct. (4) 3,017,685 euro mobilizati prin donatii pe parcursul intregii perioade a proiectului. (5) introducerea conceptului de „donatie inteligenta”. Au fost generate astfel discutii despre ce inseamna a fi un donator activ, a avea o experienta buna ca donator, folosind mecanisme usor de utilizat si transparente de donare; peste 100 de articole, materiale video si radio au fost lansate pe parcursul a doua campanii de comunicare care au ajuns la mai mult de 1,500,000 de cetateni din clasa de mijloc, potentiali donatori. (6) „Saptamana Generozitatii“ - o campanie care a promovat „activitatea de donare” si a oferit 7 exemple de ONG-uri responsabile, care au un mare impact in domeniul lor de activitate. (7) Sarbatorirea comportamentul filantropic al cetatenilor Romaniei in cadrul unei editii speciale a „Galei Oameni pentru Oameni“, care a pus un accent deosebit pe filantropia individuala. Aproape 170 de nominalizari au fost inregistrate in competitie in total moblilizandu-se peste 18 milioane de euro. (8) Dezvoltarea capacitatii a 120 de ONG-uri reprezentate de aproximativ 250 de participanti care au lucrat cu donatorii individuali prin intermediul evenimentelor de formare din cadrul proiectului: Conferinta Nationala de Fundraising, 4 evenimente de formare si sesiuni de consultanta. Accentul acestor intalniri a fost pus pe recrutarea de donatori individuali prin metode sigure si pe cresterea numarului de donatori. (9) 6 ONG-uri au primit consultanta pentru strangerea de fonduri (14 zile de consultanta), fiind astfel cooptati 6,000 noi donatori individuali, implementate 7 metode noi de strangere de fonduri si peste 40,000 de euro colectati. (10) Elaborarea unui manual al donatorilor, destinat atat ONG-urile care lucreaza cu donatori individuali cat si donatorilor care doresc sa faca donatii inteligente.