FAQ

Avem fiecare o poveste - Program prodiversitate si proincluziune in gradinite

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate
In parteneriat cu: Asociatia de Ajutor AMURTEL Romania; Asociatia Romano ButiQ
Nr. contract: RO2013_C1.3_04
Runda de finanțare: 1
Finantare: 200.000,00 EUR
Buget: 223.180,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Stereotipurile si prejudecatile apar destul de devreme in copilarie. Odata formate si consolidate devin rezistente la schimbare si sunt dificil de modificat mai tarziu in viata. Ele reusesc astfel sa formeze o baza solida pentru dezvoltarea rasismului, sexismului, homofobiei, xenofobiei, antisemitismului, etc. Transpuse in actiune, au potentialul de a conduce la un proces continuu de inegalitate, discriminare si violenta sociala, ce poate varia de la limitarea si interzicerea accesului la drepturi fundamentale, pana la extremism, discurs instigator la ura si chiar infractiuni/crime motivate de ura. Daca stereotipurile si distantarea sociala sunt permise si incurajate de sistemul educational, copiii vor creste izolati, fara contact cu diversitatea si experientele variate. Acestea din urma ar putea sterge ideile preconcepute si i-ar putea incuraja pe tineri spre cooperare, folosirea gandirii critice, dezvoltare inteligentei emotionale, a stimei de sine, precum si dezvoltarea abilitatilor de rezolvare de probleme. Proiectul a presupus dezvoltarea uniei interventii pe mai multe niveluri in 37 de gradinite, furnizandu-le acestora mai multe instrumente si dezvoltandu-le educatorilor competente privind modalitatile de adresare a provocarilor aduse de diferentele aduse de gen, etnie si dizabiltate. Astfel, 105 educatori din 37 de gradinite au fost implicati in cursuri de formare privind stereotipuri, identitatea, istoria si discriminarea etniei rome, copiii cu dizabilitati si educatia fetelor si baietilor in afara limitarilor de gen. In acest sens a fost dezvoltat un manual pentru profesori adresand aspectele mentionate mai sus, ce include si exemple si studii de caz ce ii pot ajuta in activitatea lor. In acelasi timp a fost dezvoltata o serie de cursuri pentru educatori, privind metode de lucru cu diversitatea la clasa, prezentand 3 metode (persona dolls, povesti de viata si cutia cu nisip). In cadrul proiectului a fost analizat curriculumul prescolar, din punct de vedere al perspectivei de gen, etnie si dizabilitate. Au fost transmise recomandari pentru imbunatatirea acestuia catre autoritatile responsabile cu educatia prescolara. Au fost dezvoltate o carte de povesti pentru copii, ce include 10 povesti axate pe diverstate si o brosura ce descrie rezultatele proiectului. De semenea, pe blogul proiectului au fost publicate materiale utile atat educatorilor cat si publicului larg: https://avemfiecareopoveste.wordpress.com/. Succesul proiectului este dovedit de gradul de implicare al gradinitelor si angajamentul asumat de a integra metode si instrumente in activitatile zilnice.
Galerie video: