FAQ

Argumente impotriva discriminarii

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Regionala De Dezbateri Oratorie si Retorica Muntenia - ARDOR Muntenia
In parteneriat cu: Agentia de Dezvoltare Comunitara - Impreuna
Nr. contract: RO2013_C1.3_40
Runda de finanțare: 1
Finantare: 34.973,60 EUR
Buget: 38.977,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Sistemul de educatie formal din Romania nu isi propune in mod real sa educe viitorii cetateni pentru a fi intr-adevar constienti si atenti la valorile democratice, la respectarea drepturilor omului si la respectarea drepturilor minoritatilor. In lumea organizatiilor neguvernamentale care militeaza pentru drepturile minoritatilor este cunoscut faptul ca scolile reprezinta unele dintre cele mai discriminatorii institutii. In acest context, tinerii romi (sau parintii lor) hotarasc de multe ori ca cea mai buna solutie este sa nu isi declare apartenenta la etnie, respectiv sa aiba o pozitie de acceptare, tacuta si submisiva cand sunt expusi, in mod direct sau indirect, la situatii in care sunt dezavantajati sau discriminati. Vocile care sesizeaza si condamna public rasismul si discriminarea apartin de cele mai multe ori liderilor organizatiilor neguvernamentale pentru protectia drepturilor omului / minoritatilor. Tinerii insa nu intreprind initiative in acest sens, aceasta fiind o problema ingrijoratoare. Astfel, proiectul a adresat intocmai aceasta problema, oferind tinerilor romi un program de dezvoltare personala care sa ii ajute sa devina actori vocali fata de atitudinile rasiste care ii vizeaza direct sau indirect, in acelasi timp devenind modele pentru alti tineri romi. In subsidiar, proiectul contribuit de asemenea la a le face cunoscut acestora un cadru in care se pot implica pentru a ajuta la schimbarea starii de fapt. Proiectul a presupus trei componente principale in jurul carora s-au desfasurat activitatile de club: 1. Dezbateri: activitatea de pregatire in dezbateri s-a desfasurat aproape saptamanal, ajungandu-se la final de proiect la un total de 41 de astfel de intalniri; acestea au avut atat o dimensiune teoretica, cat si una practica – daca la inceputul proiectului, intalnirile de pregatire in dezbateri au urmat structura unor sesiuni de instruire in continut si tehnici de argumentare, ulterior acestea au devenit adevarate meciuri de dezbateri arbitrate de instructorul de dezbateri care le-a oferit tinerilor constant feedback; 2. Seri de poveste cu reprezentanti ai etniei rome: pe parcursul proiectului, oameni importanti de etnie roma (dar nu numai) au vizitat clubul pentru a povesti cum au reusit, care au fost obstacolele de depasit, care este atitudinea de adoptat pentru a deveni un lider in comunitate. 3. Scriere argumentativa: in cadrul clubului de dezbateri numit Shukar, tinerii au invatat sa construiasca, sa redacteze si sa ilustreze texte argumentative prin intermediul unor 5 sesiuni de workshop-uri pe diferite teme: ”Puterea Media”, ”Puterea Textului”, ”Puterea Argumentului”, ”Puterea Povestilor”, ”Puterea Vizualului”; toate aceste competente deprinse au fost folosite ulterior pentru a redacta 52 de articole publicate pe blogul colectiv al proiectului.