TINERI FARA ETICHETE – proiect pentru promovarea diversitatii in scoala romaneasca
Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Sigma Development Center
In parteneriat cu: Inspectoratul Scolar Judetean Constanta; Centrul de resurse pentru ONG-uri CENTRAS Constanta; InterCultural Iceland, Islanda
Nr. contract: RO2013_C1.3_62
Runda de finanțare: 1
Finantare: 130.769,48 EUR
Buget: 145.299,42 EUR
Judet: Constanta
Oras: Constanta
Descrierea proiectului
a discursului instigator la ura, concretizate in discriminare rasiala sau in cazuri de violenta si crima. In Romania, cele mai intalnite forme de discurs instigator la ura sunt conflictele si violentele catre sau realizate de catre populatia de etnie roma si comportament agresiv fata de tinerii cu dizabilitati si nevoi speciale de educatie, care sunt de cele mai multe ori marginalizati sau care sunt abuzati verbal sau fizic.
Proiectul promoveaza educatia pentru toleranta, dezvoltarea de abilitati interculturale si comportament non agresiv, promovarea si cresterea gradului de constietizare a importantei tolerantei si implicarea organizatiilor neguvernamentale in promovarea tolerantei si acceptarii. Aceste obiective au fost atinse prin implicarea grupului tinta (elevi, profesori, voluntari si beneficiari indirecti) in activitatile implementate si organizate de Sigma Development, impreuna cu partenerii sai. Astfel, peste 300 de elevi din 4 licee cu un grad ridicat de violenta scolara din judetul Constanta au participat la un program de formare structurat in 7 module menite sa promoveze diversitatea si toleranta, sa creasca stima de sine si sa combine concepte precum rasism si conflict cu modele adaptate de abordare a acestora. Pentru a facilita aceste module, un grup de 20 de profesori a participat la un program de formare sustinut de Sigma Development in parteneriat cu Intercultural Iceland, axat pe interculturalitate si pe metode de abordare a stereotipurilor, rasismului si violentei in scoli. O tabara de 5 zile denumita ”Scoala fara etichete” a fost organizata pentru 50 de elevi din cele 4 licee in care s-a implementat proiectul. Evenimentul a permis explorarea a diverse metode de educatie nonformala pentru abordarea fenomenului de violenta in scoli. Ca un rezultat a acestei tabere, elevii participanti au organizat o expozitie photovoice cu 36 de fotografii pe tema violentei, expuse in centrul Constantei si vizionate atat de publicul larg cat si de reprezentanti ai institutiilor publice si media locala. Interventia din scoli s-a finalizat cu realizarea unui studiu care a masurat modul in care activitatile proiectului au generat schimbari pozitive in ceea ce priveste comportamentul, cunostintele si abilitatile elevilor din cele 4 licee in cadrul carora acesta a fost implementat.
In acelasi timp, 2 dezbateri publice au fost organizate in cadrul proiectului: una centrata pe tematica discursului instigator la ura si a doua pe promovarea unui ghid de metode de educatie nonformala menite sa abordeze problema violentei in scoli.
In acelasi timp, Promotorul a implementat un proces de organizare intern ce a presupus recrutare de voluntari, analiza de nevoi de formare ale angajatilor, membrilor si voluntarilor si dezvoltarea de procedura si strategie de dezvoltare viitoare.